No spark in the dark.
De winkel heeft een uitnodigend open front met een grote poster in de etalage. In de winkel is vrijwel alles zwart en rood, hierdoor komt het kristal natuurlijk goed tot zijn recht. En de muziek staat hard aan waardoor je de andere klanten in de winkel wel hoort praten maar je verstaat niet wat er gezegd wordt.
Achter in de winkel is een vitrine met de bekende Swarovski kristallen figuurtjes maar verder laten alle vitrines kettingen, oorhangers en armbandjes zien.
In het midden van de winkel staat een unit met een handjevol ringen en bedeltjes.
In deze winkel moeten de flonkerende kristallen het belangrijkste artikel zijn, deze behoren de klanten overtuigend toe te stralen.
Echter bij Swarovski is alles ingetogen; bescheidenheid is de boodschap. De vitrines laten een spaarzaam behoudend aanbod zien, wellicht volgens het principe less is more is maar de winkel oogt leeg en heeft een weinig glamorous karakter. De glitz en glam hype lijkt volledig aan Swarovki voorbij te gaan.
Er zijn een aantal sierraden sets in de aanbieding, dit wordt gecommuniceerd met een keurig discreet ogend bordje in de desbetreffende vitrine.
De twee medewerkster die in de winkel aanwezig zijn spreken mij niet aan, ook niet als ik ringen aan het passen ben. Beide dames staan met elkaar te praten en hebben een half oog op de klanten in de winkel gericht.
Wanneer ik weg loop uit de winkel word ik nadrukkelijk gedag gezegd; was ik toch nog in beeld.
Jammer dat er vrijwel geen spetterende, hippe of kekke sierraden in de winkel te koop zijn en dat deze Swarovski winkel onvervalste Hollandse zuinigheid uitstraalt.
En dat terwijl er op de website veel ambitieuze persactiviteiten worden gecommuniceerd van Fashion Awards en Design Shows tot Beyoncé, Dita von Teese en Kate Perry. Daar sprankelt Swarovski in al zijn grootsheid van mijn computerscherm af.
Goed
Uitstraling van de winkel naar buiten
Te verbeteren
Het product aanbod
Swarovski
Steenweg 67
3511 JN Utrecht
3511 JN Utrecht